Rabu, 20 April 2011

JANGAN AJAR ANAK PANGGIL MAMA & PAPA

 

  Saya agak frust dengan tajuk entry saya ni..huaaaaaaaaa

itulah pesanan dari mak saya..
last weekend saya balik ke kg (tak puas rasanya dapat balik kejap je)..
bila pregnant ni tentulah ceritanya banyak tentang pregnant je la..
tengah syok-syok bersembang..mak pun cerita la yang dia ada dengar ceramah dekat masjid kg saya. ustaz yang bagi ceramah tu kata tak elok ajar anak panggil mama & papa, katanya itu ikut cara barat..

huaaaa..saya terkedu..hubby dekat sebelah sengeh je..dalam hati berkata2 mak ni macam tau-tau je saya guna gelaran itu..sejak dari awal saya pregnant dah bahasakan diri saya mama & hubby papa..
saya rasa cam comel je panggilan tu..
huaaaaa saya harus akur..walaupun saya tak tahu hukum sebenarnya..sebabnya memang betul pun tak elok kalau kita ikut cara barat.. tapi agar sukar untuk kita mengelak kerana kehidupan kita ini terutama dari segi politik, gaya hidup,percakapan,serta lain2 kebanyakannya ikut cara barat.. semakin hari semakin meluas, kalau dikira mengikut peratus saya rasa melebihi 50%..Astafirullahalazim..

maaf la saya ni insan kerdil, bab-bab agama ni memang banyak yang kurangnya..asyik kejarkan ilmu & hal dunia sampaikan kerja & ilmu untuk akhirat pun banyak yang tak tahu..andai kata ada yang lebih arif boleh la share dengan saya..

yang Allah berilah aku kesempatan untuk mencari ilmu mu & dapat melaksanakan perintah mu dengan sebaik-baiknya..lindungilah aku,suami ku,keluarga ku serta seluruh umat islam dari hasutan syaitan.

3 ulasan:

  1. ya..sokong!!jgn diikut sgt budaya barat..org skrg nk moden smpai semua pn nk ikot org barat...canggih kononnye..aku suke IBU & AYAH..hehe

    BalasPadam
  2. hukhuk.. itu la.. aku suka mama & papa, tapi dah xleh kena la tukar lain..maybe ummi & abi kot..

    BalasPadam
  3. hehe.thanks for reminder.

    saya pun tak pandai bab agama.
    cuma,kalu sy,lebihkan pada nilai didikan anak.sebutan tu,bukan faktor yang besar.cuma kalu umi,abi..lembut bunyi nya kan..

    itu pendapat saya la..
    hehe.tak pe..mana2 pun,yang penting kita tetap ibu dan ayahnya kan..saya pun mama papa gak

    BalasPadam

DESTINASI CINTA MAMA

PERMATA HATI MAMA

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers Lilypie Pregnancy tickers