Isnin, 16 Mei 2011

KEADAAN SAYA SEKARANG

 

dah lama la tak update blog..
camni la mood saya bila berblog.. on off..hehe


sekarang ni saya dah start cuti semester..so memang seronok la..balik kerja boleh terus balik umah..
Alhamdulillah gak sekarang saya dah boleh memasak hari-hari..
cuma kadang-kadang tu tak ada idea nak masak apa..

saya bukan le pandai masak macam-macam..
masak pun yang biasa-biasa je..
sebab tu kalau seminggu dah masak hari-hari bila tiba dihujung minggu saya dah tak tau nak masak apa..

tiap bulan beli majalah RASA.. tapi bila tengok resepi yang guna bahan pelik & tak pernah dengar mesti macam frust je..lagi satu resepi yang letak macam-macam bahan..lagi la pening nak try..hehe

nasib baik sekarang ni banyak blogger resepi masakan, dapat la membantu orang seperti saya ni..hehe.. kebiasaanya blogger ni resepi mereka memang biasa2 je..so senang la nak cuba..

Dan paling penting en.s rajin membantu..
biasanya saya akan prepare semua bahan-bahan untuk masak dulu..if tiba-tiba saya rasa nak pitam or semacam je..en.s boleh terus continue..just cakap je la mula-mula masuk apa,pastu masuk apa..
terima kasih le banyak-banyak..

saya rasa bila memasak ni saya tak tahan dengan panas api dapur..andai saya berdiri lama-lama dekat dapur mesti saya akan rasa semacam je.. so tugas kacau mengacau memang en.s yang handle sampai siap..
( hope sampai bila-bila en.s camni..hehe tapi nanti kalau dah ada baby siapa plak nak jaga baby..hakhak)..

kesimpulan keadaan saya sekarang:
1.dah tak pening bila bau bawang (kalau tak nak tido pun still rasa bau bawang tu kat hujung hidung)
2. dah ada selera nak masuk dapur..hehe
3. dah boleh kemas umah..cuma nak mop lantai n cuci toilet lum mampu lagi coz takut tak tahan dengan bau bahan pencuci..(so ini tugas en.s..hakhak)
4. iron baju pun dah boleh la tapi kene duduk..(sebelum ni mudah pitam sebab tak tahan panas iron..but tugas ni masih lagi en.s yang handle)
5. UBAT plak..saya beli obimin dekat klinik private..so boleh la makan cuma selalu MALAS..kesian baby..hope Allah sentiasa memberi kesihatan yang baik kepada saya & baby)
6. selera makan pun dah ok..(tapi kena control tak boleh lebih 2kg setiap bulan)
7. sekarang ni dari pinggang hingga kaki sebelah kanan saya selalu sakit bila saya baring dari posisi telentang mahu mengiring kekiri or kekanan..kadang-kadang saya boleh rasa tulang saya bergerak2..memang sakit sangat..tapi kalau saya baring atas tilam ok la plak..
8. cukup la 7 diatas..hehe

***lum ada mood lagi nak buat entry pasal UPT..coz gambar tak ambil lagi..

akhir kata 'SELAMAT HARI GURU UNTUK SEMUA GURU YANG PERNAH MENGAJAR SAYA SERTA MEREKA-MEREKA YANG BERGELAR PENDIDIK'

with love;
sara
~anak murid kepada hjh esah bt. awang kechik (mymom)..guru yang mengajar Al-quran dari alif,ba,ta sehingga khatam.
~ex-student sek.keb.bukit ridan muadzam shah pahang
~ex-student sek.men.keb.muadzam shah pahang
~ex-student sek.men.keb. ungku husin johor
~ex-student institut kemahiran mara Kuala Lumpur
~student PLK uitm shah alam selangor
tq,tq n tq

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

DESTINASI CINTA MAMA

PERMATA HATI MAMA

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers Lilypie Pregnancy tickers