Jumaat, 22 Julai 2011

TEAM BUILDING



Saya mengantuk sebenarnye ni..ni gara2 layan bola malam tadi (walaupun malaysia kalah tapi kira ok la sebab menang tipis je chelsea tu) ..kalau tak lepas makan malam mesti dah zzzzz..
Berbalik pada tajuk entry ni..

sepatutnya semalam & hari ni saya berada di nur lembah pangsun coz terpilih untuk menghadiri team building..
sejak 7thn kerja inilah 1st time kena join team building.. kalau lah saya dapat offer ni time perut saya slim..
saya rasa saya orang yang paling excited gile kot.. coz memang minat aktiviti camni sejak zaman sekolah dulu..
memang suka gile la.. panjat2..lari2, redah sungai, merangkak, mendaki bukit..panjat tembok, paling suka flying fox.. but family saya selalu tak percaya coz dia orang tengok saya ni cam lembik je..(maybe sebab anak bongsu kot).. en.s pun sama tak percaya bila saya cerita..(xpe2 xnak percaya ea nanti saya selongkar album lama tepek kat muka dia..hehe).. en.s ni memang tunjuk gambar saya masa tecik pun dia xpercaya sebab saya xcomel masa tecik.. dah le kurus..itam plak tu..hakhak..

itu cerita masa dulu-dulu.. but sekarang ;( saya yakin & xyakin je bila dapat memo kena pergi..
apatah lagi bila bagi tau en.s dia macam xbagi je..siap suruh tukar pergi next year (macam le company saya ni buat tiap tahun..).. but bila bagi dia baca memo n dekat memo tu ada tulis 'DIWAJIBKAN'..dia pun terpaksa la bagi..so dia gak la yang balik rumah mertua saya ambil baju & seluar tracksuit saya..kiranya pergi dalam rela la ni..huhu

tapi sayu dalam lawak bila en.s cakap dengan baby ' baby nak ikut mama atau tinggal dengan papa..meh keluar jap..nanti papa takada geng'..oloholoh..

itu reaksi en.s


reaksi mak aji lak..
dia punya membebel sampai nak mencelah pun susah.. sampai dia tanya en.s bagi pergi or tak.. bila cakap bagi.. baru dia slow.. tapi berukar kepada pesanan yang macam2.. bawa yasin,beringat2, baca ayat2 itu ini..
dia kata dah nak cukup bulan..tapi saya baru 8 bulan.. kata mak aji.. 7 bulan pun ada orang dah bersalin..betul la kata dia.. coz ada kakak saya yang bersalin masa 8 bulan..
biasa la orang tua2 risau macam2 & masih berpegang pada pantang larang orang dulu2.. dan mak aji pun ada pengalam dia sendiri..saya pasang telinga je la..kalau tak bagi tau kang memang dah kebiasaan..apa2 nak buat & kemana nak pergi biasanya bagi tau dia walaupun dah kawin ni..bagi saya doa ibu dalam setiap langkah saya amatlah penting...
tapi dulu time keluar dating dengan en.s jarang la nak call bagi tau..biasa la duduk bujang..sesuka hati je la kan nak kuar & balik kul berapa pun..tapi selalu kantoi..time keluar dating tula mak aji nak call..hakhak

eh dah panjang lebar lak cerita saya ni..

sekarang diringkaskan macam mana saya xjadi pergi..
every morning kat tempat kerja ada briefing.. biasanya saya kurang le bercakap.. asyik2 'no isu' (budget cam bagus je buat kerja..hakhak..)..bila dah lama xcakap bos akan tegur suruh cakap.. so sehari b4 pergi tiba saya rasa saya macam dah lama tak cakap je..dalam masa yang sama kerja tengah banyak ni.. niatnye nak bagi tau..ada kerja yang tak boleh siapkan this week saya akan continue next week coz kena pergi team building..
sekali ramai yang terkejut.. GM saya siap soal siapa yang bagi nama saya dekat HR.. but takada pun senior manager yang bagi nama saya untuk pergi.. so GM suruh HOD saya bagi tau HR saya dah tak larat nak pergi.. so petang dapat sms dari HOD confirm saya tak perlu pergi..
Alhamdulillah..terselamat..saya anggap je la mesti ada hikmah napa saya tak pergi..lagi pun dari awal dapat tau kena pergi saya rasa macam tak sedap hati je nak pergi..

maybe mak aji & en.s doa supaya saya tak pergi kot..hehe

**hari tu genap 8bulan mak buyong pergi stadium tgk leverpool vs malaysia..nanti saya share camne leh pergi tengok..hehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

DESTINASI CINTA MAMA

PERMATA HATI MAMA

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers Lilypie Pregnancy tickers