Rabu, 20 Februari 2013

PERKEMBANGAN TERBARU BAYI YANG DILAMBUNG




Majikan amah Indonesia: 'Saya tak berdendam'

KUANTAN – “Saya tidak berdendam. Ini hanya hukuman di dunia dan masih ada lagi di akhirat,” kata Nina Suraya Sulaiman, 24, ibu bayi yang dilambung amah Indonesia, Jumaat lalu ketika ditemui selepas keputusan Hakim Mahkamah Sesyen, semalam.

Sambil menitiskan air mata, ibu muda itu berkata, beliau berpuas hati dengan hukuman yang dikenakan ke atas amah yang tidak sampai 24 jam memegang tanggungjawab yang diberikan.

Nina Suraya mengucap syukur dan berterima kasih kepada semua rakyat Malaysia yang mendoakan kesihatan anaknya, Mohamad Hareez Mohd Zamri selepas kes penderaan itu dilaporkan media beberapa hari lalu.

Beliau yang akan bertolak ke Makkah, Khamis ini berharap dapat mengerjakan umrah dengan tenang dan mendoakan kesihatan anaknya.

“Saya harap dapat ketenangan dan mendoakan kesejahteraan kami sekeluarga selepas ini,” katanya.

Nina Suraya sebelum ini memberitahu media, beliau dan suami sudah trauma untuk menggunakan perkhidmatan pembantu rumah dan menghantar anak ke pusat jagaan kanak-kanak.

Ketika ditanya keadaan anaknya yang dikejarkan ke Unit Kecemasan Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA), malam kelmarin, Nina Suraya berkata, kesihatan Mohamad Hareez kini semakin pulih tetapi kurang aktif.

Bagaimanapun, dia berharap Mohamad Hareez akan kembali normal dan aktif seperti kanak-kanak lain selepas ini.

sumber : sinar harian

malam tadi mama tengok berita tv3..mama hareez cakap lepas ni dia nak jaga hareez sendri.. if mama kat tempt dia pun mama akan buat keputusan yang sama..rezeki ada kat mana2 tapi anak bukan senang nak dapat & membesarkannya..mesti trauma gile..

pe2 pun semoga baby hareez kembali aktif macam biasa..

nota jari : bila dah ada anak sendri cepat sensetif dgn kes2 camni..

2 ulasan:

DESTINASI CINTA MAMA

PERMATA HATI MAMA

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers Lilypie Pregnancy tickers