Rabu, 13 April 2011

BULAN 3 SELESAI 3 APPOINTMENT & DR.PEREMPUAN

Assalamualaikum semua..


syukur alhamdulillah masih diberi peluang untuk berkongsi cerita..(macam best sangat je ceritanya..hehe)


Bulan 3 yang lepas agak mencabar sikit..sebab banyak appointment..
1. monthly checkup
2nd time datang checkup nurse dah tak semesra 1st time datang..huhu sabar je la
2. check gigi
3. Breast Lumps
Ini yang paling menggerunkan sebab takut dapat dr. lelaki.. tapi Alhamdulillah boleh request dr. perempuan.. tq hubby sebab berani cakap..(saya ni penakut sikit bab2 nak cakap dengan orang ni..huhu)
 resultnye selepas setahun bersalin baru datang semula..hope dalam tempoh tu breast lumps hilang dengan penawar daripada Allah s.w.t..Apa yang mampu stop pakai deodorant & berdoa banyak2..
coz pregnant..dr. pun tak boleh buat apa2..hope bukan breast cancer la..
untuk kaum hawa diluar sana jangan takut untuk jumpa dr. insyaAllah boleh request dr.perempuan..apa yang dr. kata memang ramai wanita ada breast lumps cuma ianya cancer atau tak..tapi jika ada breast lumps wajib dibuang..so sebelum pregnant baik pergi check..
owh saya checkup dekat hospital serdang.. masa mula2 masuk bilik checkup saya dapat dr.lelaki india & melayu..malau gila time tu..tapi hubby cakap nak dr.pompuan yang check..Allahmdulillah dr. tu pun bagi kerjasama yang baik..& memang boleh request..
sungguh terkejut bila dr. india tu kata..jarang ada pasangan request dr.pompuan sebab tu ramai dr.lelaki dalam bidang tu..
saya rasa jika semua wanita islam minta dr.perempuan yang merawat kita..maybe bersalin pun boleh request dr.pompuan..sebab negara kita belum darurat lagi untuk mendapatkan rawatan dari dr.wanita..



selalu berfikir kitakan negara islam,pemimpin pun islam..tapi kenapa tidak ikut cara islam?..dalam perlembagaan pun dah terang2 tercatit agama rasmi agama islam..
ianya dapat deselesaikan jika 'apa yang penting KERJASAMA'


Ok la ini ada link mengenai aurat wanita ketika bersalin
http://ummuhusna99.blogspot.com/2010/07/zuriat-berkat.html
http://sahabatblogsabah.blogspot.com/2011/04/hukum-lelaki-sambut-wanita-bersalin.html

setelah membaca link-link tersebut saya harus berusaha untuk dapatkan dr.perempuan..
kalau bergantung keadaan ekonomi saya & suami sekarang memang rasanya tak mampu nak bersalin dekat private..sudah tentula dekat hospital private sahaja kita boleh dr. perempuan..
baru lepas kahwin..akaun masing-masing memang kering kontang dengan ulang alik study lagi..memang seperti tiada pilihan..
tapi selagi saya belum sakit..saya harus berusaha untuk dapatkan dr.perempuan..insyaAllah..
saya berharap rezeki saya & suami murah..Amin

saya rasa mak saya cukup beruntung dapat melahirkan anak seramai 14 orang (13 orang hidup) dirumah sahaja yang dahulunya serba serbi kekurangan..tapi kesemua anaknya disambut oleh seorang wanita (mak bidan)..itu lah mak saya yang sangat takut kena masuk hospital, saya harap dizaman yang penuh mencabar ini walaupun zaman ini semakin canggih dan moden..saya mampu melaksanakan tanggujawab seperti mak saya..insyaAllah..

'yaAllah semoga dr.perempuan yang merawat serta menyambut bayi ku ketika aku bersalin nanti'Amin


BERUSAHA SEHINGGA KESAATNYA, SEMOGA DOSA-DOSA KU & SUAMI KU SEMAKIN BERKURANGAN..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

DESTINASI CINTA MAMA

PERMATA HATI MAMA

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers Lilypie Pregnancy tickers