Khamis, 7 Julai 2011

BERAT MATA MEMBACA BERAT LAGI BAHU MEREKA MENANGGUNGNYA



Sebenarnya saya tak tahu bagaimana ingin menyampainya.. bila baca kisahnya pun saya dah boleh meleleh air mata ini kan pula nak menulis sendiri..

Alhamdulillah semakin hari semakin ramai blogger yang buat entry tentang kesakitanya.. saya pun rasa ini je la cara yang mampu untuk saya membantu..


sebagai ringkasannya saya copy paste cerita dibawah dari blog rakan RH saya ashra

Diringkaskan, selepas berkahwin norma mengandung dan selepas melahirkan Rafiq beliau terus jatuh sakit. Ulang-alik hospital rupanya di-diagnosis mendapat kanser. Sejak itu hospital adalah rumahnya. Sedikit gambar untuk menggambarkan ujian buat ibu muda ini.






Ya Allah....Kau berikanlah keluarga ini selaut ketabahan menghadapi ujianMu, Kau berikanlah mereka seluas langit terbentang kesabaran menempuh dugaanMu ya Allah...Ku doakan semoga akan ada keajaiban buat keluarga ini.


Mohon jasa baik rakan-rakan jika dapat menghulurkan sedikit sumbangan buat rawatan Norma...Apa salahnya membantu meringankan beban orang yang di dalam kesusahan kan...Juga moga entry ini dapat dipanjang-panjangkan. Terima Kasih, hanya Allah dapat membalas jasa baik kalian...


Sumbangan boleh disalurkan ke:-



cimb

01070068677528
Noormawati Mohd Rasif


Mudahan dengan sekeping doa dan huluran sekecil wang kita mampu meringankan bebanan yang ditanggung keluarga ini. Insyaallah.


Nabi s.a.w. bersabda kepada Zubair bin al-Awwam: “Hai Zubair, ketahuilah bahawa kunci rezeki hamba itu ditentang Arasy, yang dikirim oleh Allah az za wajalla kepada setiap hamba sekadar nafkahnya. Maka siapa yang membanyakkan pemberian kepada orang lain, nescaya Allah membanyakkan baginya. Dan siapa yang menyedikitkan, nescaya Allah menyedikitkan baginya.” (Riwayat ad-Daruquthni dari An as r.a.)
***********************************************************************************

untuk mengetahui perkembangan terkini atau sebelumnya boleh baca di blog pn.moon (kakk ipar kepada suami norma) klik sini

Akhirkata.. semoga Allah sembuhkan penyakit norma,semoga norma dapat menjaga anaknya setiap hari, dapat memberi susu kepada anaknya,dapat bermain2 dengan anaknya serta dapat bersama dengan suaminya seperti pasangan lain..insyaAllah..



3 ulasan:

  1. sedihnye..Kesakitan, kdukaan, Kematian rahsia Allah S.W.T...Semoga Pn Norma ni tabah...

    BalasPadam
  2. mudahan norma kembali pulih dan berbahagia semula bersama suami dan anaknya kan..insyaallah

    BalasPadam
  3. N dah baca dekat Blog kak Filla
    sebakkkkkk sangat2
    bergenang ayaQ mata :(


    sedih kan kak?
    kita yg baca pon sedih,
    apatah lagi family kak norma, huhu
    semoga kak norma & family tabah menghadapi ujianNya

    BalasPadam

DESTINASI CINTA MAMA

PERMATA HATI MAMA

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers Lilypie Pregnancy tickers